Taitomaa.fi :: Keskustelu
Fb2
Kaikkea kesään, kotiin ja lahjaksi! Tervetuloa ostoksille!
Taika

Banneri_taitomaa
Small_retromaa_botton
10 viestiä - 3962 katselukertoja

Voisiko sivuille saada sellaista "loossia", mistä voisi kysyä itseltään puuttuvaa materiaalia?

Vähän niinkuin Osaajapörssi, mutta sinne voisi laittaa ilmoituksen esim; "Olisiko kellään myytävänä/ lahjoitettavana/ vaihdettavana pellavan palaa, tarvitsisin noin metrin verran?"

-Satu-

Kokeilemisen arvoinen, erinomaisen  hyvä idea. Kannattaa ottaa suoraan yhteys pääkallopaikalle, niin  tuotapikaa voipi hyljätyksi itsensä tunteva tavara rueta etsimään,  löytämään,  vaihtamaan parempia ja tarpeellisempia koteja.

No huomenta vaan,

tuumasta toimeen; viesti "pääkallo-paikalle" on lähetetty :). Katsotaan mitä tapahtuu...

Ihana nimi mulle, pinkki joutsen onkin jo pääkalloviestittäjä :D...

Hei Esmetex,

kannattaskos laittaa tuohon ylempään kategoriaan eli yleiseen yksi uusi kansio; OSTETAAN...

Viimeksi muokannut käyttäjä Swanspink, Satu Schneider päivänä 7.2.2013 20:43

Huomenta Esmetex,

tuo minun juttu oli vaan ehdotus...  Mutta mitä pahaa siinä olisi jos tänne keskustelu/  yleinen keskustelu käsityön tekemisestä aloittaa uuden aiheen, eikös sinne sitten tule uusi ala-kansiokin....

Heips Esmetex (taas) :)

Kysyin asiaa viralliselta taholta, mutta siellä ei oltu oikein myöntyväisiä :D.

Miksei me aktiiviset kirjoittajat voida vähän itsenäisestikin laittaa sivuja "parempaan" kuntoon. Lukijoita meidän höpinöillä näkyy olevan ihan kiitettävästi, mutta meitä kirjoittajia ja julkipuhujia on vain tämä "OUTO JOUKKO", keihin viittasin runossanikin... ;)

No niin Ostetaan-kansio on nyt luotu; ollaanpa me omatoimista väkeä, me Outo joukkolaiset :D

Viimeksi muokannut käyttäjä Swanspink, Satu Schneider päivänä 8.2.2013 9:09

Ajanpuutteen vuoksi ihan lyhyt heitto tähän väliin. (palaan asiaan myöhemmin pitkän kaavan mukaan..)

Aikaisemmin mainittuun kantaa ottaen:

Ehdotus oivallinen, mutta kirpputori-sana saa jotensakin  niskahöyhenet pystyyn. Itse olen vuosien mittaan tullut siihen tulokseen, että niin hykerryttävän mielenkiintoisia ja tarpeellisia aarrearkkuja kuin kirpputorit ovatkin, on ne myöskin yksi syy käsitöiden hintojen syöksykierteeseen.  Monille varmasti ainoita paikkoja tuotteitansa myydä mutta... ei hyvä!      Itsekin valitettavasti olen siihen syyllistynyt kun päätin nopeasti vähentää tavaraa remontin tieltä, mutta en ikinä koskaan enkä milloinkaa enää, sen verran nöyryyttävä kokemus ja  tunne polkuhinnoista jäi -  omista käsityötaidoista ja osaamisestansa ylpeälle ja arvostavalle !!

Siis ehdotus erinomainen, mutta mieluummin käyttäisin jotain muuta sanaa kuin kirpputori, sisällyttäisin siihen vain  vanhoja tarvikkeita, eikä niin että hetken päästä  tämäkin paikka sortuisi polkemaan hinnoillaan käsitöitä  maanrakoon. Eipä ne nykyisinkään päätä huimaa! Suunta pitäisi olla ihan toinen, erotuksena pilipali tavarataivas-roinasta. Huutonettejä ja Toreja löytyy jo.

Viimeksi muokannut käyttäjä Korppi päivänä 8.2.2013 9:34

kiitos LeVä huomautuksesta,

poistetaan... :D.

Löysin kivan lankakaupan netistä; http://www.lankakissa.net. Oletteko käyneet sivuilla koskaan? Minusta hinnat ja toimituskulut vaikuttivat edullisilta :).

Kyselin sieltä tuota koukkuamiskoukkua, jota hain.

Tuloksia yhteensä 10
  •   

Ilmoituksia katsottu tänään: 28